ساعدنیوز
ساعدنیوز

بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد

  دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403 ID  کد خبر 385028
بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
رسانه آمریکایی نوشت پاسخ ایران به اسرائیل، «بدترین سناریویی» بود که آمریکا متصور شده بود و دولت بایدن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله منصرف کنند.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از ایسنا، یک رسانه آمریکایی با ارائه جزئیاتی درباره تلاش دولت بایدن برای جلوگیری از وقوع جنگی تمام‌عیار در منطقه در پی تحقق پاسخ وعده‌داده شده ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، مطرح کرد که پاسخ ایران طی حملات گسترده پهپادی و موشکی به اراضی اشغالی، بدترین سناریویی بود که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند و واشنگتن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله‌ای علیه رژیم صهیونیستی منصرف کنند.

در پی پاسخ ایران طی عملیات «وعده صادق» به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق و اظهار بی‌اطلاعی مقامات آمریکایی از این حمله از بیم پاسخ ایران، یک رسانه آمریکایی در گزارشی به تکاپوی دولت بایدن برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها و «در گرفتن جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه» پرداخت.

ایران، شامگاه شنبه گذشته (25 فروردین) عملیات وعده صادق را علیه اهدافی در اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه آن علیه اماکن دیپلماتیک خود که منجر به شهادت 13 نفر از فرماندهان نظامی و کارکنان کنسولگری آن در دمشق شد، آغاز کرد.

طی این عملیات که ایران آن را عملیاتی محدود و تنها به قصد تنبیه اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود، ده‌ها پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

رییس‌جمهور بایدن و تیم امنیت ملی او در 13 آوریل (25 فروردین) با نگرانی فزاینده‌ای در اتاق وضعیت کاخ سفید مانیتور‌ها را تماشا می‌کردند که در ابتدا، 30 موشک و بعد 60 و بیش از 100 موشک بالستیک ایرانی را نشان می‌داد که در حال شلیک به سمت اسراییل بودند.

پس از این حمله، مقامات آمریکایی گفتند که گستره اولین حمله مستقیم تهران علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، مطابق بدترین سناریویی بود که نهاد‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند

موشک‌های کروز ایران و موجی از پهپاد‌های به پرواز درآمده بودند و قرار بود همراه با موشک‌های بالستیک به اسراییل برسند؛ شلیک سهمگینی که بایدن و دستیاران او نگران بودند بر توانمندی‌های دفاعی تقویت‌شده‌ای غلبه کند که خودشان و اسراییل یک هفته مشغول آماده کردنش بودند.

پس از این حمله، مقامات آمریکایی گفتند که گستره اولین حمله مستقیم تهران علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، مطابق بدترین سناریویی بود که نهاد‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند؛ این حمله نه‌تن‌ها یکی از متحدان نزدیک آمریکا را تهدید کرد، بلکه تهدیدی نیز برای امید‌های بایدن به جلوگیری از گسترش بحران شش‌ماهه منطقه، یعنی جنگ غزه، به یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای بود.

بایدن و دستیاران او که 5:15 دقیقه عصر شنبه در اتاق وضعیت جلسه‌ای برگزار کرده بودند، هنوز مطمئن نبودند که سامانه‌های ضد موشکی اسراییل که با اعزام سامانه‌های ضد موشکی و ضدپهادی آمریکا ده روز پیش از آن تقویت شده بود، بتواند راه رگبار شلیک‌های ایران را سد کند.

همان روز، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفته بود، «نتیجه استفاده این امکانات دفاعی تا زمانی که قائله ختم نشود، نامعلوم است.»

انتظار عذاب‌آور در مدت حمله ایران، یکی از سخت‌ترین لحظات در بحران 19 روزه‌ای بود که بایدن و تیم امنیت ملی او گرفتارش بودند؛ بحرانی که آن‌ها خود را در آن از آنچه رژیم صهیونیستی و ایران برنامه داشتند در مواقع حساس انجام بدهند، بی‌اطلاع یا نامطمئن می‌یافتند.

ترور در دمشق

این بحران با حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق آغاز شد و مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که رژیم صهیونیستی از پیش، اطلاعی درباره این حمله و جزئیات آن نداده بود و تنها با آغاز حمله شرکایی آمریکایی خود را مطلع ساخته بودند. طی این حمله، سرلشگر «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران و چند تن دیگر از کارکنان کنسولگری ایران به شهادت رسیدند.

مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که یک مقام رژیم صهیونیستی تنها چند دقیقه پیش از حمله هوایی، به شرکای آمریکایی خود اعلام کرده بود که این حمله آغاز شده است. اما این اخطار شامل هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر این نبود که به چه کسی یا کدام محل قرار است حمله شود.

انتظار عذاب‌آور در مدت حمله ایران، یکی از سخت‌ترین لحظات در بحران 19 روزه‌ای بود که بایدن و تیم امنیت ملی او گرفتارش بودند

کاخ سفید ظرف مدت کوتاهی، از حمله غیرمنتظره دیگری توسط رژیم صهیونیستی مطلع شد که همان روز حمله به دمشق رخ داد. یک پهپاد این رژیم به کاروانی امدادی در غزه حمله کرد که منجر به کشته شدن هفت نفر از کارکنان آشپزخانه جهانی شد.

پس از حمله دمشق، «مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی و یکی از وابستگان نظامی این رژیم در سفارت آن هنگام برگزاری جلسه مجازی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید با مقامات رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید حضور داشتند. به گفته مقامات آمریکایی، هرتزوگ در گفتگو‌هایی که آنجا انجام شده بود، توضیح داده که رژیم صهیونیستی سرلشگر زاهدی و دیگر افسران ارشد ایران را طی این حمله هدف قرار داده است.

حمله به دمشق بی‌‎پاسخ نمی‌ماند

با انتظار مقامات واشنگتن و تل‌آویو برای پاسخ تهران، چند تن از مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا پیش‌بینی می‌کردند که تهران به طور مستقیم به اراضی اشغالی حمله می‌کند، اقدامی که تا آن موقع، بی‌سابقه بود.

با وجود آن که مقامات ایران تاکید کرده‌اند، نیرو‌های مقاومت منطقه به طور مستقل عمل می‌کنند و ادعای غرب علیه ایران مبنی بر در اختیار داشتن «نیرو‌های نیابتی» را رد کرده‌اند، مقامات آمریکایی نگران بودند که حمله رژیم صهیونیستی باعث «حملات نیرو‌های نیابتی» ایران علیه مواضع آمریکا در عراق و سوریه شود. حدود 4 هزار و 500 شهروند نظامی و غیرنظامی در پایگاه‌های متعددی در سراسر منطقه پراکنده‌شده‌اند. مقامات آمریکایی گمان می‌کردند که ایران ممکن است تلاش کند که در پاسخ به این حمله، به یکی از سفارت‌های رژیم صهیونیستی حمله کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (269 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (114 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (49 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (31 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (11 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کوسن های زیبا و خیلی شیک مبلمان شیلا خداداد و همسر جراحش/ چه رنگ منحصر به فردی هم داره+عکس چهره معصومانه و دلنشین هانده ارچل در کودکی/ چقدر زیبا و بانمکه+عکس نگاه به خانه لوکس و زیبای سینا مهراد با چیدمان اصیل و فاخر/ تفریح نوه و مادربزرگی به سبک حامد سریال پدر+عکس خلاقیت بی نظیر یک راننده ، در تبدیل اتاق نیسان به صندوق انتقادات و پیشنهادات حماسه آفرین شد/ آدم حظ میکنه از این همه درک و فهم😂 (عکس) تصاویر عاشقانه‌ای که همسر نیلوفر پارسا در حیاط دلباز منزلشان از او و فرزند توراهی‌شان ثبت کرد / تو یه همچین حیاطی آدم دیگه پیر نمیشه ... مادر و پسری دلنشین و صمیمی هوتن شکیبا، صداپیشه بچه مهمونی و مادرش در کنار میزی رنگارنگ و مفصل+عکس/ چقد چهره مامان خانوم دوست داشتنیه (عکس) ورژن جدید چهره نوید محمدزاده با موهای بلوند و ریش و سبیل مشکی در کنار همسرش، فرشته حسینی در شب عاشقانه تولدش اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! +ویدئو/ افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی! روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند (فیلم) حرف‌های شنیدنی بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در جدی‌ترین حالتش: بازیگری مثل قمار می‌مونه! / عاشق‌های بازیگری ببینند روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود غوغای خوانندگی بی نظیر احمد مهرانفر به اصرار شهاب حسینی/مرد حسابی محسن تنابنده از خنده غش کرد+ویدیو لطف بزرگی که عینک 3 بعدی و پیشرفت علم در حق مادری که دختر کوچولویش را به تازگی از دست داده کرد+ویدیو/ با عینک تونست دوباره دخترش رو ببینه؛ فقط اشکهایی که میریزه😭 تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده! نوازندگی زیبا و شاهکار همایون شجریان در گوشه دنج و باصفای اتاق هنری‌اش/ چقدر دلباز و شیک+ویدیو همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود ظاهر متفاوت حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها وقتی دبیرستانی بود/ چقدر جوون و لاغر بود+عکس نگاهی به حلقه های نامزدی بازیگران معروف و ستاره های تیم ملی/ از سردار آزمون تا الهام حمیدی و بهاره رهنما+عکس گشت و گذار جذاب و دیدنی حامد آهنگی درکنار همسر و پسرش/ سفر خانوادگی کمدین محبوب همراه خانواده به کیش+عکس نگاهی به چهره دلنشین رهبر معظم انقلاب در دوره نوجوانی+عکس/ دستخط زیبای رهبری در کنار عکسی که به دوستشان هدیه دادند (فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم! سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی مجری بهش میگه فرض کن یه چوب کبریتی +ویدئو/فقط اونجاش که میگه مگه میشه یه تنه درختی چیزی...🤣 هنرنمایی های شگفت انگیز اُوستا نجار خوش ذوق در ساخت تخت خواب و کتابخانه برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 تصویری متفاوت از بن سلمان با یک عینک عجیب! +عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم عکس های جالب و تاریخی از گدایان ایرانی دوره قاجار/ از گدای گاو سوار تا گدای سبیل دراز! دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ باریکلا به این هوش و هنر+عکس آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟ نوشته جالب و پربازدید یک بقال ایرانی برای نسیه ندادن اجناس حماسه ساز شد/ بنده خدا بدجور زخم خورده است+عکس آخرین عکس تلخ رضا داوودنژاد با خانواده دختر عمویش مونا داوودنژاد که به یادگار ماند+عکس رونمایی از تیپ باکلاس و شیک پوریا پورسرخ در عروسی خواهرش/ خواهر و برادر صمیمیت میباره ازشون+عکس (عکس) اتاق خواب مخصوص فرحناز پهلوی در کاخ نیاوران ؛ از وان و روشویی و دستشویی مخصوص کودکان تا یوزپلنگ ایرانی/ داشتن همچین امکاناتی هنوزم برای همه قفله، چه برسه به اون موقع‌ها!!! فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) سفره چیدن سمانه پاکدل، مهتاب دلنوازان برای مهمونای عزیز و گرامیش/ به به چه رنگ و لعابی
تیتر امروز   
ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم
روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند
دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج
آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟
روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند!