چگونه بیمه مناسب خودروی خود را خریداری کنیم؟

  سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه بیمه مناسب خودروی خود را خریداری کنیم؟
در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و درباره روش‌های تشخیص بهترین بیمه ماشین و نحوه خرید آن صحبت کنیم.

اگر به تازگی ماشین خریده‌اید، احتمالا به خطرهای مربوط به تصادف و سوانح رانندگی هم فکر می‌کنید. برای اینکه بتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی از هزینه‌‌های تصادف در خیابان‌ها و جاده‌ها رانندگی کنید، به بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه احتیاج دارید. اما بهترین بیمه ماشین چیست و چگونه می‌توانید بیمه مناسب را از شرکت‌های بیمه خریداری کنید؟ در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و درباره روش‌های تشخیص بهترین بیمه ماشین و نحوه خرید آن صحبت کنیم.

معیارهای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

برای خرید بیمه شخص ثالث باید میزان توانگری مالی، میزان فروش بیمه، تعداد شعبه‌ها، میزان تخفیف، پوشش مالی، رضایت‌مندی مشتری‌ها و پرداخت خسارت سیار را درنظر بگیرید. در ادامه، هر کدام از این عوامل را توضیح می‌دهیم.

توانگری مالی شرکت بیمه

هر کدام از شرکت‌های بیمه توانگری مالی مشخصی دارند. شما باید توانگری مالی این شرکت‌ها را با هم مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. مثلا، توان مالی شرکت بیمه را در نظر بگیرید و توانایی آن را برای جبران خسارت‌های مختلف بسنجید.

شرکت بیمه مرکزی میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را مشخص می‌کند. اگر سطح توانگری مالی شرکتی 1 یا 2 باشد، بهترین بیمه ماشین را ارائه می‌کند. اگر شرکت‌هایی که با سطح توانگری 3 و بالاتر فعالیت می‌کنند، گزینه خوبی نیستند. معمولا شرکت‌های واسطه فروش بیمه، عدد توانگری مالی شرکت‌های بیمه را بررسی می‌کنند. بنابراین، شما می‌توانید با مقایسه این عدد، بهترین شرکت بیمه را انتخاب کنید.

میزان فروش بیمه ثالث

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب بیمه مناسب خودرو، میزان فروش بیمه ثالث است. بعضی از شرکت‌های بیمه محبوب‌تر از بقیه هستند و افراد بیشتری مشتری آن‌ها هستند. بنابراین، شما می‌توانید به این شرکت‌ها اعتماد کنید و با خیال راحت خرید کنید.

میزان تخفیف بیمه شخص ثالث

شرکت‌های بیمه برای جذب مشتری و افزایش تعداد بیمه‌شده‌ها، تخفیف‌های متنوعی ارائه می‌کنند. اگر درصد تخفیف شرکتی بالا باشد، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های بیمه معرفی کرد. طبق قانون بیمه مرکزی، درصد تخفیف مشخصی برای استفاده نکردن از خدمات بیمه شخص ثالث وجود دارد، با این حال میزان تخفیف هر کدام از شرکت‌های بیمه متفاوت است. ممکن است این شرکت‌ها به مشتری‌های ثابث تخفیف بدهند.

10 car insurance companies auto insurance near me - Eban Media Mella

تعداد شعبه‌های بیمه

هنگام خرید بیمه ثالث ماشین باید به تعداد شعبه‌های شرکت بیمه توجه کنید. هر چقدر تعداد شعبه‌ها و مرکز پرداخت خسارت شرکت بیمه بیشتر باشد، امتیاز بیشتری نصیب آن شرکت می‌شود. به‌علاوه، این ویژگی نشان می‌دهد که شما می‌توانید به آسانی نزدیک‌ترین شعبه بیمه را پیدا کنید و فرایند مربوط به دریافت خسارت را انجام دهید. مثلا شرکت بیمه ایران حدود 212 شعبه در کشور دارد، در حالی‌که بیمه رازی با 45 شعبه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید تعداد شعبه‌های هر کدام از شرکت‌های بیمه را در سایت‌های فروش آنلاین بیمه مشاهده کنید.

میزان پوشش مالی

میزان پوشش مالی مجموعه‌ای از حوادث و رویدادهایی است که شرکت بیمه هزینه خسارت آن‌ها را پرداخت می‌کند. بنابراین به دنبال شرکتی باشید که پوشش مالی بالایی داشته باشد و حوادث و تصادف‌های رانندگی را به طور کامل پوشش بدهد.

رضایت‌ مشتریان

هنگام خرید آنلاین بیمه شخص ثالث، بهتر است به نظرهای مشتری‌های قبلی توجه کنید و تجربه خرید افراد را مطالعه کنید. اگر بیمه شخص ثالث ماشین را از شرکت‌های فروش بیمه آنلاین تهیه کنید، می‌توانید رتبه رضایت مشتریان را مقایسه کنید.

پرداخت خسارت سیار

اگر شرکتی خدمات پرداخت خسارت سیار داشته باشد، کارشناس بیمه به محل حادثه می‌آید و خسارت‌ها را در محل وقوع تصادف پرداخت می‌کند. این خدمات یکی از عوامل تعیین‌کننده در انتخاب بیمه است و کار شما را تا حد زیادی راحت می‌کند.

معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه

خرید بیمه بدنه ماشین اختیاری است، ولی برای جلوگیری از خسارت‌های سنگین حوادث رانندگی، بهتر است بیمه بدنه هم تهیه کنید. برای انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین باید میزان پوشش‌های بیمه، فرایند صدور و تمدید بیمه، درصد فرانشیز، نحوه پرداخت خسارت و تخفیف‌های بیمه را در نظر بگیرید.

میزان پوشش بیمه

پوشش‌های بیمه بدنه در دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی تعریف می‌شوند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل سرقت کلی، حوادث، آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، خسارت‌های لاستیک تا 50 درصد قیمت لاستیک نو و خسارت ناشی از بکسل وسیله نقلیه هستند.

پوشش‌های اضافی در شرکت‌های بیمه یکسان نیستند، ولی به طور کلی، سرقت جزئی خودرو، شکستن شیشه، پوشش ایاب و ذهاب، آسیب‌های ناشی از مواد اسیدی و شیمیایی، پوشش نوسان قیمت، ترانزیت، پوشش کشیدن میخ و خط و خش روی بدنه ماشین در این دسته قرار می‌گیرند. بهتر است هنگام خرید بیمه بدنه، پوشش‌های اضافی شرکت‌های بیمه را بررسی و مقایسه کنید.

تخفیف و قیمت بیمه بدنه

قیمت بیمه بدنه و تخفیف آن در شرکت‌های بیمه متفاوت است. معمولا شرکت‌های بیمه برای جلب رضایت مشتریان سعی می‌کنند بیمه بدنه را با قیمت مناسبی ارائه کنند و درصد بیشتری تخفیف بدهند. بنابراین، هنگام خرید بیمه به قیمت و میزان تخفیف توجه کنید.

نحوه خرید بیمه ماشین

برای خرید بیمه ماشین باید در سایت‌های خرید آنلاین بیمه ثبت‌نام کنید و مشخصات خودرو را وارد کنید. قبل از تکمیل اطلاعات، بهتر است نوع بیمه را مشخص کنید. بیمه بدنه برای پوشش خسارت‌های ماشین است و بیمه شخص ثالث هزینه خسارت‌های مالی و جانی به اشخاص ثالث را پرداخت می‌کند. برای مطالعه مشخصات هر کدام از بیمه‌ها، می‌توانید به مقاله «تفاوت‌های بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث در چیست» مراجعه کنید. بعد از انتخاب نوع بیمه، باید مشخصات ماشین مثل سال تولید خودرو، پلاک و کد ملی خودتان را وارد کنید. مرحله آخر هم مشاهده انواع بیمه‌نامه‌ها، مقایسه آن‌ها و خرید بیمه ماشین است. برای مشاوره و انتخاب بهترین بیمه ماشین، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با کارشناس‌های بیمه صحبت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید!
تیتر امروز   
منتخب روز