استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024

  چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ID  کد خبر 386515
استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024
حضور 2300 تاجر و سرمایه‌گذار خارجی از 103 کشور دنیا در رأس هیئت‌های عالی‌رتبه تجاری در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان اکسپو2024 نشان از امنیت بالای کشور در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری به‌ویژه پس از عملیات وعده صادق دارد.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از تسنیم، این روزها شاهد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان اکسپو ایران2024 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران هستیم و در صورتی که اهل نمایشگاه رفتن باشید، به‌جرئت می‌توان گفت که تا به حال چنین نمایشگاهی را در ایران مشاهده نکرده‌اید.

این نمایشگاه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی به بازارهای بین‌المللی، با حضور جمعی از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است اما باید گفت که تا امروز در هیچ حوزه‌ای چنین نمایشگاهی در چنین سطحی برگزار نشده بود به‌طوری که بر اساس آخرین آمار بیش از 2300 نفر تاجر و سرمایه‌گذار خارجی از 103 کشور جهان وارد تهران شده در این نمایشگاه شرکت کردند.

به‌خلاف نمایشگاه‌های موضوعی که معمولاً بخشی از فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران را اشغال می‌کنند، مشاهدات میدانی تسنیم نشان می‌دهد که تقریباً تمام فضای نمایشگاه پر شده است، و بر اساس اعلام مسئولان اجرایی 50 هزار مترمربع از فضای نمایشگاه تکمیل شده است و امکان پذیرش بسیاری از بازدیدکنندگان وجود نداشته است.

اسکان‌دادن تاجران خارجی در 17 هتل چهار و پنج ستاره تهران

800 شرکت ایرانی در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، خدمات فنی ـ مهندسی و پتروشیمی در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران شنبه 8 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده است و تا چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ ادامه دارد و بازدید برای عموم نیز آزاد است.

در این روزها اگر به نمایشگاه بین‌المللی تهران نزدیک شده باشید فضای متفاوتی را از شهر شاهد هستید و حضور پررنگی از بازدیدکنندگان خارجی را با رنگ و لباس مختلف شاهد خواهید بود.

با نزدیک شدن به درب‌های نمایشگاه تعداد زیادی اتوبوس و خودروهای تشریفات را مشاهده می‌کنید که در حال حمل‌ونقل یا منتظر مسافران خارجی هستند تا آنها را به هتل ببرند؛ مطرح شده است که هفده هتل‌ 4 و 5 ستاره تهران درگیر این نمایشگاه شده‌اند.

اعلام شده است که از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی در این نمایشگاه حضور دارند که با یک چشم انداختن نیز این بازدیدکنندگان قابل رؤیت هستند، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که اعراب کشورهای‌های حاشیه خلیج فارس از جمله کویت و عمان، عراق، چین، کشورهای آفریقایی و اروپای شرقی عمده این بازدیدکنندگان هستند که اتفاقاً کشورهای هدف همکاری‌های تجاری نیز به حساب می‌آیند.

تا خط تولید ایران را نبینم باور نمی‌کنم!

یکی از بازدیدکنندگان که خود را مجارستانی معرفی کرد درباره این نمایشگاه اظهار داشت: من به‌عنوان یک فعال اقتصادی ایران را با نفت و محصولات پتروشیمی می‌شناسم و نمایش این محصولات تولیدی ایران برایم قابل باور نیست.

وی افزود: تا زمانی که خط تولید این محصولات مدنظرم را نبینم باور نمی‌کنم، در دیدار با تولیدکنندگان ایرانی امکان بازدید از خط تولید برایم فراهم شده است.

یک فعال اقتصادی عمانی نیز ابراز کرد: ایران محصولات باکیفیتی در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی دارد و از گذشته مشتری ایران بودیم.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه می‌توانیم محصولات مختلف ایران را به‌صورت یک‌جا مشاهده کنیم که اتفاق خوبی است.

یک بازدیدکننده افغانستانی نیز گفت: به‌دلیل شرایط خاص در کشورمان بسیاری از کالاهای موردنیاز خود را از ایران تأمین می‌کنیم.

وی افزود: در صورتی که شرایط فراهم شود به‌جای واردات مستقیم از ایران به‌دنبال تولید مشترک هستیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی
منتخب روز